söndag 26 maj 2013

Växthus problem

Jag har inte uppdaterat på länge pga att jag har försökt göra en grund till mitt växthus. Växthuset kom i torsdags och då var tanken att jag skulle gjuta fast sockeln i mina förgjorda gjut rör.

Leveransen kom som den skulle och jag hade tagit en semesterdag, men jag vart förkyld med feber. Så när jag packade upp sockeln idag så var ena sidan helt skev. Den går inte att montera. Till råga på allt så märkte jag att dom mått jag fått av Willab Garden inte alls var måtten där plintarna skulle vara utan yttemåtten.... PUST STÖN. Det är bara att flytta plintrören 10cm. Frågan är hur lång tid det tar att få en hel sockel.

Här är lite bilder på det jag gjort hittils.

Kul att köra grävmaskin


Markväv

Inte kul att skotta grus

Äntligen klar

Tillplattat och rakt

Stenmjöl

Rakt och snyggt....men nu var det det hör med plintrören bara att göram phuuu

Så här ska inte sockeln se ut

Inte så här heller



Inga kommentarer: